sobota, 16 maja 2015

Tarta ze szpinakiem, szynką i suszonymi pomidorami

Będąc na zakupach w sieciówkowym markecie na B natrafiłam na akcję "Smaki Francji". Kupiłam kilka produktów m.in. pyszne sery pleśniowe, ale też weszło mi pod rękę gotowe, chłodzone ciasto na tartę. Postanowiłam je wypróbować i tak oto wyszła pyszna tarta, którą robi się bardzo szybko.




Składniki:
- opakowanie ciasta na tartę,
- opakowanie świeżego szpinaku (ok. 150 g),
- kulka sera mozzarella (ok. 125 g),
- kilka plastrów ulubionej szynki (ja użyłam 4 plastry Szynki Babuni),
- dwa ząbki czosnku,
- pomidory suszone (ja użyłam ok. 6 całych pomidorów suszonych, suchych nie z oliwy),
- szczypta gałki muszkatołowej,
- ewentualnie sól i pieprz do smaku,
- pół szklanki śmietany 18%,
- dwa całe jajka,
- odrobina oleju rzepakowego.

Wykonanie:
Ciasto wykładamy na blachę do tarty i nakłuwamy widelcem. Szynkę i mozzarellę kroimy w kosteczkę, czosnek przeciskamy przez praskę. Pomidory kroimy w paseczki. Na patelnię wlewamy olej rzepakowy, wrzucamy szynkę, lekko ją rumienimy. Następnie dodajemy pomidory, chwilę mieszamy. Dorzucamy szpinak, a także roztarty czosnek. Całość dusimy chwilę aż liście szpinaku zmiękną. Odstawiamy patelnię na bok, żeby masa trochę przestygła. W kubeczku mieszamy śmietanę, jajka, pokrojoną mozzarellę i gałkę muszkatołową. Do przestudzonej masy wlewamy śmietanę z jajkami i mozzarellą. Wszystko mieszamy aby składniki się połączyły, ewentualnie doprawiamy do smaku solą i pieprzem i wlewamy na ciasto. Ciasto z masą wstawiamy do nagrzanego piekarnika ok. 180 stopni, na około 20 minut, następnie na kolejne 10 minut zwiększamy temperaturę pieczenia do 200 stopni, aby tarta się ładnie zrumieniła.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz